Vagoane restaurant şi cuşetă pentru ,,personalu’ Motru-Craiova”

0
607
Foto: Andrei Cislariu
Foto: Andrei Cislariu
Foto: Andrei Cislariu

Trenul personal, Craiova-Motru a ajuns să aibă întârziere cam 1.520 de zile. Cam tot atâtea zile are şi şeful de gară din Motru, de când îşi bea cafeaua liniştit, fără a mai schimba macazu’ cu noapte-n cap ori cu teama că o să piardă începutul thriller-ului de la 20:30, de pe PRO TV.

Cam tot atâtea zile au peste 1.000 de persoane care făceau naveta zilnic pe această rută, iar azi sunt nevoiţi fie să meargă cu microbuzul, fie să iasă la ,,şuşea” să dea din mână, din oraş în oraş până ajung la destinaţie.

Tot atâtea zile de promisiuni, fireşte, au şi aleşii noştri care se tot laudă la fiecare ,,ospăţ” (adică zilnic) că acest tren nu va mai avea chiar atât de multe zile de întârziere. Problema e că zilele de întârziere se tot adună!

Şi de ce să îţi baţi capul, ca ales, când pe ruta Motru via Strehaia către alte locuri ale ţării circulă săptămânal un marfar până la Motru Est care cară,  falnic, cu viteza melcului, cărbune. Un tren motrenii au până la urmă.

gara motru

La Motru, risc zero de accident la trecerea de cale ferată

La Motru, trecerea de cale ferată cu un Drum Naţional, este semnalizată nu cu bariere şi lumini funcţionale, ci doar prin marcaje rutiere. Astfel, o maşină putea fi lovită o dată la opt ore. Pentru că trenul nu mai circulă, acest pericol s-a evaporat (spre binele participanţilor la trafic)!

CFR introduce vagoane restaurant şi cuşetă, pe ruta Motru-Craiova

Vagoanele restaurant şi cuşetă vor fi introduse pe ruta Motru-Craiova, după ce Primăria Municipiului Motru va semna un acord cu CFR undeva pe la începutul lunii decembrie a.c. Se pare că după plecare lui Fenechiu, mai mulţi parlamentari de Gorj, dar şi autorităţile locale din Motru ,,au corupt-o” pe proaspăta ministră, Ramona Mănescu să-şi dea girul asupra acestui proiect care se pare că va reuşi chiar să recupereze pierderile suferite de CFR când trenul era considerat păgubos.

Garnitura, dotată doar cu vagoane restaurant şi de dormit va pleca chiar în noaptea dintre ani din Craiova şi va sosi în Motru, puţin după orele 4:30. Parlamentaii de Gorj, autorităţile locale şi chiar ,,strategii” CFR sunt de părere că introducerea acestei garnituri va revitaliza nu doar veniturile CFR, ci şi turismul în zonă, pentru că la Motru nu sunt foarte multe locuri unde poţi să mănânci şi să dormi de ,,5 stele”.

Oferta este extrem de tentantă pentru cei ce aleg serviciile CFR de pe această rută. În noaptea dintre ani, foc de artificii, la Butoieşti, de Paşte, dacă totul merge conform proiectului, pelerinaj la Mănăstirea Gura Motrului, iar în celelalte zile ale anului, la Motru va funcţiona cel mai inedit loc de cazare din regiune.

Foto: Andrei Cislariu
Foto: Andrei Cislariu

Clădirea gării va deveni muzeu şi va intra în Guinness World Records drept gara cu ,,cele mai multe promisiuni”. Aici vor fi expuse componente de locomotivă, alături de celebrele creangă, patent şi liţă des utilizate în ,,aducerea pe şine” a unor locomotive dintr-o ţară a mileniului 3. Va fi al doilea muzeu într-un oraş ,,industrial” după cel al mineritului care este doar în stadiu de proiect, din vorbe.

gara motru GDM

 Lăsând gluma la o parte, mulţi motreni sunt de părere că trenul trebuie să ajungă, la Motru… doar că din cauza problemelor celor de la CFR Infrastructură acesta se îndreaptă într-o direcţie greşită, urmând să tranziteze Transiberianul dus în întors, până să ajungă în cele din urmă, la destinaţie.

 Dacă îi întrebi pe alţii, sunt de părere că la Motru trenul va mai circula după 4 generaţii de aleşi locali, parlamentari şi conductori de locomotivă!

ACEST MATERIAL ESTE UN PAMFLET!

untitled-2

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.