Da, nu este o glumă, primarul municipiului Timișoara își propune măsuri creative și alternative la situația disperată de pe piața de gaz!
Primarul Timișoarei își dorește ca timișorenii să dispună de cel puțin 50.000 tone de cărbune, la începutul iernii.
Într-o postare, zile trecute pe Facebook, Dominic Fritz a precizat că s-a aprobat închirierea gării din municipiul Motru, de Consiliul Local Timișoara, pentru a asigura achizițiile de cărbune direct de la producători, făcând, astfel, să ,,dispară costurile aferente intermediarilor”.
Bețe-n rota trenului
Nu au trecut decât două zile de când Consiliul Local Timișoara a aprobat închirierea gării, că deja, intermediarii de pe piața cărbunelui au lansat tot felul de zvonuri că nu ar exista gara din Motru, încercând să blocheze un contract de închiriere. Dar nu au reușit!
,,Ca fulgerul s-au mișcat șmecherii intermediari de pe piața cărbunelui când au auzit că vrem să le spargem monopolul de piață. Un ”model de business” care a strangulat și șantajat termiile locale ani de zile: ei nu au cărbune, dar au pus mâna pe gări de unde transportă și așa, decid cui și când vând.
În două zile au lansat zvonuri că nu ar exista gara din Motru pe care am închiriat-o, au făcut presiuni la diverse instituții să ne blocheze contractul de închiriere. N-au reușit. Și noi ne-am mișcat repede: de acum avem acces la linia ferată și la trenuri, așa că putem cumpăra cărbune direct de la producători...”, a precizat Dominic Fritz pe pagina sa de socializare.
S-a terminat cu taxa de șmecheri
Colterm Timișoara plătea anual milioane de lei, pentru achiziționarea de cărbune, bani care mergeau la intermediari. Începând de ieri cărbunele va fi livrat direct de către cei care îl exploatează, fiind încărcat în vagoane din Gara Motru Est (n.r. Însurăței), de pe rampa închiriată de Fritz.
Ieri, viceprimarul Ruben Lațcău a fost la Motru unde a semat contractul de închiriere al rampei cu reprezentanții SNCFR, pentru care Primăria Timișoara plătește 1.080 lei pe lună.
,,Vrem să terminăm cu taxa de șmecheri pe care Colterm o plătea anual – milioane de lei care mergeau la intermediari. Vom încărca de aici, de la Motru, cărbune direct de la producător.
Negocierile s-au încheiat cu succes și primăria va plăti 1.080 de lei pe lună chirie, chiar mai puțin decât ne așteptam inițial.
Până recent, rampa a fost închiriată de același intermediar pentru a-și construi un monopol artificial în zonă. Pot înțelege de ce nu a auzit nimeni de ea, tocmai pentru că 15-20 de ani a stat nefolosită. Cum s-ar zice, a fost ascunsă pentru ca șmecherii să blocheze accesul altora și să stoarcă niște bani. Săptămâna viitoare se vor face lucrări de mentenanță la linie de către CFR. În momentul în care o vom prelua în mod formal plănuim să încărcăm în jur de 2-3 trenuri pe săptămână.
Așa vom asigura o parte din necesarul de combustibil al orașului pentru o iarnă dificilă. În contextul unei crize energetice, facem tot ce ține de noi pentru ca Timișoara să fie pregătită”, a postat Ruben Lațcău pe Facebook.
Dominic Fritz, este, cred, singurul primar din opoziție care are o privire de ansamblu reală a România energetice, centrată pe interesele cetățenilor ci nu pe interesele partidului sau anumitor grupuri de interese.
Îi așteptăm și pe ceilalalți politicienii să fie reali! Și pe gorjeni la ei acasă, în Gorj!
A. Codreanu