„…Medicul chemat să repare chipurile sfinţilor şi aripile îngerilor“, aşa cum era numit într-un articol din ,,Gazeta de Sud” în anul 2015,  reputatul artist plastic  Dan Neamu  va fi ,,judecat“ la  Nürnberg, între 9 noiembrie şi 15 decembrie.

   ,,Procesul” va începe în ziua de 9 noiembrie, orele 19,00, în  celebra galerie Tiny Griffon, situată pe Thuisbrunnerstrasse, în Nürnberg-Germania.

   O colectie de lucrari grafice exceptionale, din mai multe perioade de creaţie, ale artistului Dan Neamu, reunite sub titlul generic ,,MIT & MITOLOGIE” vor fi aduse în discuţie  de distinsa doamnă Cristina Simion.

 În apărarea artistului va veni Michael Lassel, iar noi, cei din ţară, vom  semna un acord de recunoaştere a propriilor valori. Astăzi, pentru  artistul plastic DAN NEAMU

             Dan Neamu  este  reprezentantul unei dimensiuni esenţiale  în arta plastică românească, starea sa de rostire nu s-a oprit numai  în urbea leilor, crescuţi în labirintul Craiului Iova, ci a provocat  fluxuri universale,  care au trecut de Moscova, Catania, Dordrecht, Angoulême, Montreal, Lisabona, Ontario, Tokio, Granada, Coimbra, Teramo şi de zăpezile polare.

            Dan Neamu s-a născut în lucrările sale, din sine şi a reuşit, prin fiecare  naştere, să existe şi dincolo de timpul fiecărui lucru. Are teritorii plastice, cu ziduri de lumină,ce ocupă spaţiile cancelariilor dintre lumi. Construieşte intens şi nu este greu să observi  marca originalităţii sale. Întreaga lui mitologie decurge dintr-un sentimentalism bazat pe ecuaţii imaginare, care ,,adunate”  demonstrează  că inexistentul  devine vizibil, irealul capătă  forme reale de o mare valoare (vorbire) artistică.

               Impresia cea mai puternică pe care o lasă arta lui Dan Neamu este a libertăţi metaforice de comunicare. Te lasă să crezi  că, (tu, privitorule!), ai puterea să rescrii miturile cunoscute, cu temerile sale existenţiale, suspect de umane.

            Nu există nici un dubiu că Dan Neamu are un arc (de timp) magic, propice, din care să tragă orizontul  emoţiei. Mai are un cal alb desenat, care-i  trage-n hotar clipele, soarele  şi  o insulă întreagă de fecioare, pe care le aşează, fie pe pânza de in, fie le închide  în maculatoare şcolare.

              Are semnul de sfinţenie şi are curajul de a atrage atenţia, prin disponibilitatea  elementelor de limbaj şi ceremonialul fantast al personajelor aliniate.

     Are toate şansele, ca mâine la Nürnberg, tablourile sale să plece din desene şi să devină povestiri fabuloase.

Florin Preda-Dochinoiu

untitled-2