Prim-vicepreședintele PNL, Andreea Paul a făcut o serie de comentarii și a atras atenția față de unele aberații fiscale pe care ANAF le-a introdus la început de an.Vă prezentăm în continuare detaliile pe care prim-vicepreședintele PNL le-a prezentat printr-un comunicat, anuntând totodată că a și depus depus o interpelare parlamentară către ANAF prin care a cerut lămuriri și corecțiile exceselor birocratice inutile.

Prim-vicepreședintele PNL, Andreea Paul: Aberații fiscale noi în 2016

În numele diminuării evaziunii fiscale, ANAF a introdus o serie de excese procedurale care cresc sarcina birocratică a firmelor mici sau a celor nou înființate care depășesc plafonul de scutire a plății TVA. Este vorba despre Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularului (088) “Declaraţie pe propria răspundere pentru evaluarea intenţiei şi a capacităţii de a desfăşura activităţi economice care implică operaţiuni din sfera TVA” care a fost modificat și a intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2016, care însoțește cererea 098 și care reprezintă o declarație pe proprie răspundere pentru evaluarea de către ANAF a “intenției și a capacității de a desfășura activități economice care implică operațiuni din sfera TVA”.

1. Procedura de evaluare a ANAF a chestionarului din 18 întrebări completat de către agenții economici este neclară, așa că liberul arbitru al fiscului se poate transforma ușor în abuz.
2. Stranie mi se pare, totodată, solicitarea fiscului ca firmele care depășesc plafonul de scutire a plății TVA de 220.000 lei și urmează să devină plătitoare de TVA comform legii să li se solicite dovada că au “intenția și capacitatea de a desfășura activități economice”. Însăși atingerea acestui plafon este o dovadă.
3. Nejustificată mi se pare solicitarea de către ANAF a dovezilor legate de studii ale asociaților și administratorilor firmei, dar și a altor venituri obținute în afara firmei.
4. Excesiv birocratică este și recompletarea și redepunerea dosarelor la fisc odată cu orice modificare apare în organizarea firmei, oricât de mică, fie că e vorba de modificarea sediului sau a acționarilor sau a administratorilor.
5. Inutilă și indiscretă pentru ANAF mi se pare și solicitarea dovezii contractelor încheiate cu angajații firmei, o sarcină care revine ANOFM și nicidecum ANAF.

În concluzie, ordinul ANAF complică viața firmelor corecte și deschide banda mai largă pentru evazioniști. Pentru a lămuri aceste chestiuni am depus astăzi o interpelare parlamentară către ANAF prin care am cerut lămuriri și corecțiile exceselor birocratice inutile.

ecopolitic.ro

untitled-2